Skip to content

Contact

Vanliga Frågor

local_shippingFrakt

Leverans sker vanligtvis inom 3–10 dagar för adresser inom 0–16 mil från Borås. För längre avstånd kan leveranstiden vara 3–20 dagar. Önskemål anges i kassan. Om frakt önskas ett specifikt datum eller mycket omgående kan det medföra en extra kostnad.

Standardfrakt är lastbil med påhängstruck, men kranbil eller annat kan ordnas – detta innebär oftast en något högre fraktkostnad.

Standardfrakten inkluderar inte leverans på specifika datum. Du kan ange önskemål om datum, så försöker vi ordna det. Vid exakt leveransdatum eller brådskande leverans kan fraktkostnaden bli högre.

Fraktkostnaden baseras på avstånd, vikt, volym och fraktmetod.

Kranbil och expressleverans kan medföra en högre kostnad än standardfrakt.

Ja, du kan köpa eller reservera online och hämta på plats. Ange gärna planerad upphämtningstid/dag i kassan. Upphämtning ska ske inom 2 veckor.

Vid mindre gods rekommenderas att kontakta oss för en exakt fraktberäkning.

Vi behöver tid för att packa och märka upp din order. Skriv i kassan om du önskar snabb upphämtning, så försöker vi ordna det.

Upphämtning ska ske inom 2 veckor efter beställning.

Ja, men skriv gärna namnet på personen som ska hämta ordern i anteckningarna när du gör beställningen.

Ha gärna ordernummer lätttillgänligt.

storeUpphämtning

Ha gärna ordernummer lätttillgänligt.

Ja, men skriv gärna namnet på personen som ska hämta ordern i anteckningarna när du gör beställningen. Ta med orderbekräftelse/ordernummer eller legitimation. Om någon annan hämtar ordern åt dig, meddela oss i förväg.

Upphämtning ska ske inom 2 veckor efter beställning.

Vi behöver tid för att packa och märka upp din order. Skriv i kassan om du önskar snabb upphämtning, så försöker vi ordna det.

Ja, du kan köpa eller reservera online och hämta på plats. Ange gärna planerad upphämtningstid/dag i kassan. Upphämtning ska ske inom 2 veckor.

Upphämtning sker i lagershopen. Följ skyltning eller fråga personalen vid ankomst.

Öppettider:

  • MÃ¥n–Fre: 08:00–18:00
  • Lör–Sön: 09:00–15:00

Ja, men meddela oss gärna i förväg om du hämtar med större fordon, så vi kan förbereda ordern på bästa sätt.

Ja om det ekipaget är öppet, förbered gärna för att kunna lasta på om du har fasta lämmar på sidorna, gärna med pallar så det är baraär att lasta på. Om ekipaget är svårt att lasta på så kan man bli tvungen att lasta för hand.

Ja, kontakta oss.

helpMaterialfrågor

Produkterna skiljer sig väldigt mycket åt men vi säljer allt från skadat, begagnat , överskott, gammalt, nytt

Vi har lågt pris då majoriteten av våra produkter är överskott från byggindustrin, produtker som blir över, utgående sortiment, 2-sortering eller annat, sen har vi vissa produkter som vi köper in endast för att ha ett lite mer täckande sortiment som osb skivor och vissa regel dimensioner.

Mestadels trä men det är även allt annat då vi stötter på allt möjlgit men det är i omgågner och vi har ett levande lager så det är alltid nya och lolika produtker.

nej, vi säljer även en hel del st/vis som reglar, ytteropanel, skivor, sånt vi har mycket utav. Varför vi säljer mycket i paket är pågrund av att mycket är unika produkter med unika behandlingar, längder, dimensioner, mindre antal och det gör även att vi kan sälja det för ett paket pris.

Det går i omgångar, vi har ett levande lager, håll utkik på hemsidan.

Det är klassningar för bärande virke. C24 är vanligast och har bättre bärförmåga än C14.

Hyvlat virke är bearbetat för en slät yta, medan ohyvlat har en rå yta från sågningen.

Om träet kommer att vara exponerat för väder och vind rekommenderas tryckimpregnerat virke eller trä som behandlas med olja eller färg. För bärande konstruktioner, som altaner, används ofta C24-klassat virke.

Ja, men det kräver behandling. Obehandlat trä måste oljas, målas eller laseras för att motstå fukt och röta. Gran och furu suger åt sig fukt och bör skyddas för längre hållbarhet.

Tryckimpregnerat virke är standard för altanreglar och trall. Lärk och värmebehandlat trä är också bra alternativ men kräver regelbundet underhåll.

businessFör företag

Maila oss på kontakt@spirec.se med dina faktureringsuppgifter och kontaktperson. Vi gör en kort kreditkontroll och återkommer därefter.

Kontakta oss via mail eller telefon och skicka gärna bilder samt kort info om materialet.

Ja, vi betalar nästan alltid för materialet. I undantagsfall – t.ex. om det har mycket låg kvalitet, kräver omfattande hantering eller är svårt att sälja – kan vi istället erbjuda kostnadsfri upphämtning. Men generellt betalar vi, särskilt vid större volymer.

Främst byggmaterial, mestadels virke, men annat är också är intressant. Kontakta oss på kontakt@spirec.se

Ofta inom ett par dagar, ibland samma dag. Det beror på plats, volym och vad det gäller.

Det beror på vad det är och var det finns. Större kvantiteter föredras, men vi bedömer allt från fall till fall.

Ja, vi köper mycket skadat, sekunda överblivet material.

Ja, vi hämtar både från lager, industrier och byggarbetsplatser.

Det underlättar, men det är inget krav. Vi anpassar oss efter vad som är rimligt i varje enskilt fall. Men vi kommer värdera material högre om det står på pall/emballerat klart för lastning.

Ja, Skicka info så ser vi vad som är möjligt utifrån volym och avstånd.

live_help

Andra frågor?

Vi hjälper gärna till på kontakt@spirec.se